Czuwaj!

Jesteśmy próbną drużyną wędrowniczą "Chruptole"
z Hufca ZHP "PIAST" Poznań Stare Miasto z Chorągwi Wielkopolskiej.

Działamy na Umultowie przy Kościele pw. św. Jadwigi Królowej.

Naszą drużynę tworzy kilkanaście pozytywnie zakręconych osób w wieku 16+.
Mamy dużo dystansu, ale potrafimy się zmobilizować kiedy jest taka potrzeba.
Okres próbny otworzyliśmy na początku roku szkolnego 2017/2018.

!(Zdjęcia w galleriach przeglądamy naciskając w kolejne kropki)!

Historykon
26-28 października 2018

W weekend 26-28 października odbył się długo wyczekiwany przez nasza drużynę ,,Historykon”.
Tegoroczny wyjazd był o tematyce pozytywizmu, w związku z tym Szkołę Zakonu Pijarów (na os.
Sobieskiego), w której miał miejsce biwak, wypełniły tłumy uśmiechniętych harcerzy w strojach z epoki przygotowanych specjalnie na tę okazję. Nasza drużyna postanowiła jednak wykazać się pomysłowością i wyróżnić się spośród reszty uczestników, dlatego przebraliśmy się za latarnie gazowe - pozytywistyczny wynalazek.
W piątek odbyło się uroczyste świecznisko wprowadzające w nastrój epoki. Jednak głównym punktem ,,Historykonu” była sobotnia, całodzienna gra, podczas której poza zdobywaniem niezbędnych punktów, poznawaliśmy też techniki negocjacji i dyplomacji oraz mogliśmy poczuć polskiego ducha patriotyzmu z tamtego okresu. W sobotę wieczorem odbyło się podsumowanie gry i rozdanie nagród dla zwycięzców. Nasz zastęp zajął 3 miejsce!!!
Oficjalnym zakończeniem części historycznej było odtańczenie poloneza przez wszystkich obecnych. Cała nasza drużyna wróciła do domów, jak zwykle zmęczona, ale także z ogromnymi i szczerymi uśmiechami oraz cudownymi wspomnieniami.o.

. . . . .
Zlot ZHP w Gdańsku
05.09-16-09.2018

UWAGA Post ma charakter humorystyczny i nie oddaje wiernie rzeczywistości !!!
Uznaliśmy, że najlepiej opisuje ten wyjad jeden ze wpisów do kroniki:
"Gdańsk 2018

Zawsze Gdy mówię o harcerstwie mam w głowie las i szyszki. Na zlocie ZHP w Gdańsku nie było tego ani tego, za to była cała masa innych bardzo rozwijających rzeczy, mianowicie: wykłady zdesperowanego ekologa, koncerty z pogo, wycieczki nad morze no i Andrzej Duda. Nasz namiot był militarnie znośny, to była nowa wysoka dycha + sprawne kanadyjki. Powodowało to, że był ekstra. TAK? Nie. Jego największą wadą było to, że zrobił się świetlicą dla całej drużyny, do tego trzeba dodać męski syf i podnieść go do potęgi chruptolowej. Wszystko się gubiło… lecz najgorsze przychodziło pod wieczór. To były dwie bezlitosne bestie… Snożercze potwory żerujące na czyimś nieszczęściu i swojej głupocie. Nazywali ich Zuza i Maks, ale ja ich określałem pojęciami loudspeaker i subwoofer. Walone 50% wieczorów (*pierwszych godzin nocy) poświęciłem na w imię ciszy i pełnowymiarowego odpoczynku kosztem własnych zasobów snu. Konsekwencje mojej heroicznej walki ponoszę aż do dzisiaj… Mam przestawioną dobę o jakieś 2 godziny.

NIGDY WAM TEGO NIE ZAPOMNĘ!!!
Z poważaniem Harcerz 30PPDW

P.S. - Ten wyjazd to był jeden z lepszych moich wyjazdów harcerskich. Dzięki współ uczestnikom za świetny klimacik, luźną atmosferę i harcerskie podejście do świata. Podobały mi się również rozwijające zajęcia otwierające nowe spojrzenie na pewne sprawy.

Co do kondycji mojego snu to to już se odespałem."

. . . . . . . . . . . . . . .
tworzenie TEJ strony
lipiec 2018

Ta strona od początku zoatała napisana przez członków PPDW Chruptole!
Czysty kod HTML&CSS&JS+jquery!!! Nie używaliśmy żadnych CMS-ów ani frameworków. Kiedy siadaliśmy do projektu dwóch z nas nie umiało nic z webmasterki, pod koniec cała trójka biegle śmigała po Visual Code Studio.

. . . . . . .
biwak w Lednogórze
8-10.06.2018

Był to nasz ostatni biwak w tym roku harcerskim, Mikołaj, Andrzej i Natalia przygotowali nawet zajęcia. ludzi zrobioną podobnie do monopoly. Nie zabrakło udziwnień typu pocałuj stopę osoby z pary (Tobiasz, Natalia) Oprócz przygotowanych zajęć poszliśmy nad jezioro, graliśmy w ping- ponga, skakaliśmy na trampolinie i sporo gadaliśmy o pierdołach. W podziękowaniu za użyczenie nam miejsca, pomogliśmy babci Zuzi zebrać i spalić gałęzie. Ognisko było wielkie i parę razy trzeba było zalewać trawę dookoła wodą bo zaczynała się palić. Na koniec dnia zrobiliśmy ognisko dla siebie i szczerze rozmawialiśmy o sobie nawzajem, było wiele emocji. W niedzielę wracaliśmy rano, ponieważ część z nas śpieszyła na festyn.

. . . . . . . . . .
18-nastka Chruptaków
12.05.2018

Dwunasty maja rok 2000 to wtedy właśnie odbyła się pierwsza zbiórka Chruptaków. Jest to drużyna w której znacząca część nas spędziła 5 lat! W dokładnie osiemnastą rocznice odbyła się impreza, na którą zostaliśmy zaproszeni. Była to szansa na poznanie i porozmawianie ze starszymi Chruptakami. Świetnie się bawiliśmy razem spędzając czas.

. . . . . . . . . .
Fermata
16-18.03.2018

Na tym wyjeździe braliśmy udział w śpiewograniu oraz w warsztatach muzycznych m.in.graniu na perkusji czy gitarze. Zajęliśmy trzecie miejsce w konkursie piosenki, wykonując utwór “Pejzaże Harasymowiczowskie”, Po gali rozdania nagród odbyło się karaoke, stanowiące zwieńczenie biwaku.

Zimowisko na Hali Szrenickiej w Szklarskiej Porębie
19-25.02.2018

W ferie zimowe z drużyną postanowiliśmy pojechać na zimowisko w Góry Karkonoskie. Z Poznania wyjechaliśmy pociągiem i po kilku godzinach podróży w wesołym towarzystwie nowo poznanych ludzi dojechaliśmy do Szklarskiej Poręby. Codziennie czekały na nas inne atrakcje. Gdy tylko nadarzyła się okazja w postaci ładnej pogody ruszyliśmy na szlak. Jednak bywały dni kiedy warunki atmosferyczne zmusiły nas do pozostania w budynku. Graliśmy wtedy w gry integracyjne, rozmawialiśmy i każdy przygotował zajęcia dla całej drużyny. 22 lutego świętowaliśmy też wspólnie Dzień Myśli Braterskiej, z okazji którego urządziliśmy uroczyste świecznisko, na którym razem śpiewaliśmy i dzieliliśmy się historiami z naszego harcerskiego życia. Kiedy nadszedł czas powrotu do domu, wszyscy zmęczeni, ale szczęśliwi wsiedliśmy do pociągu i odjechaliśmy w kierunku Poznania.

. . . . . . . . . . . . .

Biwak wigilijny w Rogalinku
15-17.12.2017

W grudniu wybraliśmy się na biwak wigilijny wraz z gromadą zuchową , drużyną harcerską i próbną drużyną wędrowniczą. Było bardzo fajnie. Mieliśmy świetną okazję , by się zintegrować grając razem w różne zabawy oraz przygotowując się do świątecznej kolacji, czy śpiewając razem przy świeczniku.

XXXII Bieg Nocny o Buławę
30.09-1.10.2017

opis - Piotr Balewski

obóz w Lusówku
20-28.08.2017

W sierpniu 2017 roku zorganizowaliśmy sobie "obóz" letni pod namiotami na działce Tobiasza. Spędzaliśmy czas na wiele sposobów, skacząc do jeziora, pływając na kajakach i łódce oraz odpoczywając na hamakach. Poza relaksem organizowaliśmy pracę naszych "Chruptoli" na nadchodzący rok harcerski: planowaliśmy przecież otworzyć okres próbny! Każdy miał również okazję do osobistego rozwoju jako wędrownik dzięki zajęciom dotyczącym m. in. naramiennika wędrowniczego.

. . . . . . . . .

A tutaj jest film który nagraliśmy w ramach jednego z kilku projektów jakie realizowaliśy na tym obozie.